15% намаление с код PROLET15 | Спестете днес →
-20% на килими Flair Rugs с код FLAIR20 | Спестете днес →
10 Лв за ВасРегистрацияВходКошницаMenu

Процедура за оплквания - Бонами

Адрес на управление: Уезд 450/40, Прага 1 – Мала Страна, п.к. 118 00, Република Чехия
Идентификационен код на Дружеството: 242 30 111
И-мейл: obslujvanenaklienti@bonami.bg
Адрес за контакт на офиса: Тамова 289/13, 186 00 Прага 8 – Карлин, Република Чехия
Адрес за подаване на рекламации: Бонами – отдел рекламации, Прологис Парк летище Прага, Прумислова 482 (изход 1), 252 61, Йенец
Уебсайт: https://www.bonami.bg/
Данни за фактуриране: Данъчен номер: CZ24230111
Номер на сметка: 1001016800/9250
IBAN: BG08 CITI 9250 1001 0168 00

вписано в Търговския регистър, воден от Градския съд в Прага, част Б, вписване 18575 ("Продавач"), урежда допълнителни права и задължения, свързани с отговорността на Продавача за недостатъци при изпълнението на Договори за покупко-продажба („Договор/и“) между Продавача и други физически лица ("Купувач"), извън обхвата на търговските условия, приложими за онлайн магазина www.bonami.bg, достъпен от https://www.bonami.bg/i/usloviq ("Общи условия"). ("Политика за рекламации")

История на документа

версия: 1.0
Дата на влизане в сила: 01.11.2023
Забележка: Bonami.bg

1. 1. Настоящата Политика за рекламации урежда отношенията между страните във връзка с или въз основа на Договора; от една страна е Продавачът, а от друга - Купувачът - в съответствие с приложимите разпоредби, като Купувачът може да действа в качеството на Потребител- параграф 13 от Допълнителните разпоредби от Закона за защита на потребителите или търговец (наричани заедно "Купувачи").

1.1. В случаите когато Купувачът е лице, различно от потребителя, отношенията, които не са уредени от настоящата Политика за рекламации и от Общите условия, достъпни на уебсайта на BONAMI.BG на адрес: https://www.bonami.bg/i/usloviq, се уреждат от приложимото национално законодателство.

1.2. Правните отношения, възникващи между Продавача и Купувача - потребител, които не са изрично уредени в настоящата Политика за рекламации или в Общите условия, се уреждат от разпоредбите на Закона за защита на потребителите ("ЗЗП").

2. Правата и задълженията, които не са уредени в настоящата Политика за рекламации, се уреждат от разпоредбите на Общите условия и приложимите нормативни актове, включително:

  • Закон за защита на потребителите
  • GDPR - РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2016/679 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/ЕО (Общ регламент относно защитата на данните).

  • 3. Политиката за рекламации е неразделна част от Общите условия. Със сключването на ДоговораКупувачът изразява съгласието си с Общите условия и с настоящата Политика за рекламации и потвърждава, че се е запознал надлежно с горепосочените документи.

    4. Общите условия са достъпни и на уебсайта на Продавача на адрес http://www.bonami.bg/

    5. Клиентът на онлайн магазина Bonami.bg ("Продавачът") е или купувач-потребител съгласно параграф 13 от Допълнителните разпоредби от Закона за защита на потребителите ("Купувач-потребител"), или купувач-търговец, който по време на сключването и изпълнението на Договора действа в рамките на своята търговска или професионална дейност или в рамките на самостоятелна стопанска дейност ("Купувач-търговец"). Купувачът-потребител и Купувачът-търговец се наричат заедно "Купувачи".

    6. По време на изпълнението на Договора Продавачът действа в рамките на своята стопанска дейност. Продавачът е търговец, който пряко или чрез други търговци доставя стоки на Купувача.

    Рекламацията трябва да включва:
  • Номер на заявката за покупка
  • Дата на поръчка/закупуване на стоката
  • Данъчен документ за закупената стока / касова бележка или фактура/
  • Дата на доставка на стоката
  • Име и фамилия
  • Телефон, електронна поща
  • Наименование на стоката
  • Описание на дефекта

  • Моля, посочете, че стоката е закупена като такава с фабричен дефект (качество II) или стока с качество III и причината, поради която стоката е продадена като такава с фабричен дефект (качество II) или стока с качество III, т.е. с какъв дефект (напр. естетически увредена повърхност).

    Когато подавате рекламацията си, за нас ще бъде изключително полезно, ако посочите липсващата или дефектната част директно в ръководството за монтаж и ако ни изпратите ръководството заедно с рекламацията. Това ще ускори цялата процедура по рекламации.

    Когато подавате рекламацията си, за нас ще бъде изключително полезно, ако рекламацията Ви включва:
  • Снимка, на която ясно се вижда дефектът или повредата на закупената стока.
  • Производствен етикет от опаковката на стоката или негово копие/снимка (когато има такива)
  • Фото-документация на транспортната опаковка, показваща транспортния етикет, включително вътрешните опаковки (когато става въпрос за повредена стока).


  • За да подадете рекламация, можете да използвате Формуляра за рекламация/отказ от Договора/връщане на стока (може да бъде изтеглен от детайлите за покупката във Вашия профил или на уебсайта на Продавача, или в края на настоящата Политика за рекламации. Ако използвате Формуляра за рекламация/ отказ от Договора/връщане на стока, това ще ни помогне да улесним и ускорим процеса на рекламацията. Ето защо ви препоръчваме да използвате Формуляра.

    Опаковане на стоката - предмет на рекламация

  • Дефектният продукт/стока трябва да бъде опакован правилно, преди да бъде изпратен. Може да се използва оригиналният опаковъчен материал. Освен ако не може да се използва оригиналната опаковка, тя трябва да се замени, така че стоката да бъде достатъчно защитена от по-нататъшни повреди, които могат да възникнат по време на транспортирането обратно до Продавача.
  • Ако не сте сигурни как да опаковате продукта, за да го транспортирате обратно, моля, посетете нашия уебсайт тук или се свържете с нас на obslujvanenaklienti@bonami.bg

  • I. Качество при приемане

    1. Правата и задълженията на страните във връзка с правата от лошо изпълнение се уреждат от приложимите разпоредби в Закона за защита на потребителите.

    2. Политиката за рекламации е в съответствие с приложимите разпоредби на Общите условия за ползване на онлайн магазина на Продавача, достъпни на уебсайта на Продавача.

    3. Продавачът носи отговорност пред Купувача за това, че при приемането на стоката тя няма никакви недостатъци. Когато дефектът се появи в рамките на 1 (една) година от приемането, стоката се счита за дефектна още при приемането.

    3.1. По-специално, Продавачът е отговорен пред Купувача, че в момента, в който Купувачът е приел стоката:
    3.1.1. стоката притежава качествата, за които страните са се споразумели, а при липса на споразумение - че притежава качествата, които Продавачът или производителят са описали или които Купувачът е очаквал, като се има предвид характерът на стоката и въз основа на проведената от тях реклама;
    3.1.2. стоката е годна за целта, посочена от Продавача, или за целта, за която обикновено се използва стока от този тип;
    3.1.3. качеството или марката на стоката съответстват на договорената мостра или образец, ако качеството или марката са били определени в съответствие с договорената мостра или образец;
    3.1.4. стоката е със съответното качество, ниво или тегло; и
    3.1.5. стоката отговаря на законовите изисквания.

    3.2. Разпоредбите, посочени в предходния параграф на член 3.1. от Политиката за рекламации, не се прилагат за стоки, продавани на намалени цени поради дефект, заради който е била договорена намалената цена, поради износване на стоката, причинено от обичайната ѝ употреба, по отношение на употребявани стоки, поради дефект, съответстващ на степента на употреба или износване, която стоката е имала при приемането ѝ от Купувача, или ако това следва от характера на стоката.

    3.3. Продавачът не носи отговорност пред Купувача за дефекти, съответстващи на степента на употреба или износване, която употребяваната стока е имала при приемането.

    3.4. Когато дефектът се появи в рамките на 1 (една) година след приемането, стоката се счита за дефектна още при приемането.

    4. Купувачът е длъжен да упражни правото си на рекламация пред Продавача без неоправдано забавяне, след като е открил или е могъл да открие дефекта, ако е била извършена ранна проверка и е била положена достатъчна грижа. Купувачът е длъжен да уведоми Продавача за правото, което е избрал, при съобщаването на дефекта или без неоправдано забавяне след съобщаването на дефекта. Купувачът не може да променя избора си без съгласието на Продавача; това не се прилага, ако Купувачът е поискал отстраняване на дефект, който се оказва неподлежащ на отстраняване.

    5. Купувачът има право да поиска доставката на нова стока без дефекти, освен ако това не е необосновано предвид характера на дефекта, но ако дефектът се отнася само до част от стоката, Купувачът може да поиска замяна само на частта. Ако замяната не е възможна, Купувачът има право да се откаже от Договора.

    6. Въпреки това, когато това е неоправдано предвид характера на дефекта, по-специално ако дефектът може да бъде отстранен без неоправдано забавяне, Купувачът има право само на безвъзмездно отстраняване на дефекта.

    7. Купувачът има право да поиска доставка на нова вещ или замяна на част, също и в случай на дефект, който може да бъде отстранен, ако не е в състояние да използва вещта правилно поради повтаряща се поява на дефект след ремонт или поради по-голям брой дефекти. В този случай Купувачът също има право да се откаже от Договора.

    8. Когато дефектът се отнася само до част от артикула, Купувачът може да поиска замяна само на тази част. Ако замяната не е възможна, Купувачът има право да се откаже от Договора или има право на разумна отстъпка от цената, освен ако дефектът не пречи на по-нататъшната употреба на стоката. Въпреки това, когато това е неразумно предвид характера на дефекта, по-специално ако дефектът може да бъде отстранен без неоправдано забавяне, Купувачът има право само на безвъзмездно отстраняване на дефекта.

    9. Освен ако Купувачът не се откаже от Договора или ако не упражни правото си на замяна на част от стоката или на ремонт на стоката, той може да поиска намаляване на покупко-продажната цена ( разумна отстъпка). Купувачът може да поиска разумна отстъпка и когато Продавачът не е в състояние да замени частта или да поправи вещта, както и когато Продавачът не успее да отстрани проблема в разумен срок или ако поправката създава значителни затруднения на потребителя.

    10. При продажба на употребявани стоки и стоки, продавани на намалени цени в резултат на дефект, Купувачът може да получи разумна отстъпка вместо замяна на стоката.

    11. Продавачът не е длъжен да се съобрази с правото на Купувача, ако докаже, че преди приемането на стоката Купувачът е знаел за дефекта на стоката или сам го е причинил.

    II. Гаранция за качеството

    1. Продавачът предоставя гаранция за качество по отношение на всички продукти, въз основа на която се задължава да гарантира, че продуктът е годен за обичайното предназначение или че ще запази обичайните си свойства за определен период от време.

    2. Гаранционният срок за Купувача-потребител е 24 месеца, освен ако в гаранционната карта не е предвиден по-дълъг гаранционен срок или ако не е предвидено друго за отделна стока (например на опаковката). За Купувачите, които действат в рамките на своята търговска или друга стопанска дейност по време на изпълнението на Договора, гаранционният срок възлиза на 24 месеца.

    3. Гаранцията за качество не се прилага за артикули, продавани на намалени цени поради дефект, заради който е била договорена намалената цена.

    4. Гаранционният срок започва да тече от момента на приемане на продукта от Купувача или от трето лице, посочено от него.

    III. Искове поради дефектни стоки

    1. В случай на съществено нарушение на Договора, Купувачът има право (независимо от възможността дефектът да бъде отстранен):

    1.1. да поиска доставка на нов артикул без дефекти или доставка на липсващ артикул;
    1.2. да поиска безвъзмездно отстраняване на дефекта чрез ремонт на стоката;
    1.3. да поиска покупната цена да бъде намалена (разумна отстъпка)или да се откаже от Договора.

    2. Нарушението на Договора е съществено, ако при сключването му Продавачът е знаел или е трябвало да знае, че Купувачът не би сключил Договора, ако е очаквал такова нарушение; в противен случай нарушението се счита за несъществено.

    3. При несъществено нарушение на Договора Купувачът има право (независимо от възможността дефектът да бъде отстранен) да поиска дефектът да бъде отстранен и/или да получи разумна отстъпка от покупната цена. Ако Продавачът не отстрани дефекта на стоката в срок или ако Продавачът откаже да отстрани дефекта, Купувачът може да поиска отстъпка от покупната цена и/или да се откаже от Договора.

    4. Купувачът трябва да информира Продавача кое право е избрал при уведомяването за дефекта или без неоправдано забавяне след уведомяването за дефекта. Изборът може да бъде променен без съгласието на Продавача само ако Купувачът е поискал поправка на дефект, който се оказва невъзможен за отстраняване.

    5. Освен ако Купувачът не избере своевременно правото си при съществено нарушение на Договора, той има права, приложими при несъществено нарушение на Договора.

    6. Ако отстраним дефект се появи отново след ремонт (трета рекламация за идентичен дефект или четвърта рекламация за различни дефекти) или ако стоката има множество дефекти (не по-малко от 3 наведнъж), Купувачът може да упражни правото си на отстъпка от покупната цена или на отказ от Договора.

    7. Продавачът не носи отговорност за следните дефекти:

    7.1. износване на артикула, причинено от обичайната му употреба;
    7.2. дефекти на нови артикули, продавани с отстъпка, поради които е договорена и намалената цена;
    7.3. дефекти на артикула, причинени по време на или в резултат на "независим" монтаж, т.е. монтаж, който не е част от Договора и дефектът не е възникнал въз основа на неправилни инструкции, посочени в ръководството за монтаж;
    7.4. дефекти и повреди, които Купувачът е причинил сам, включително дефекти, произтичащи от неправилна употреба в противоречие с инструкциите за употреба или за които Купувачът е знаел преди приемането на стоката; или
    7.5. ако това произтича от естеството на артикула.

    IV. Предявяване на рекламация

    1. Всички права, произтичащи от отговорността за недостатъци на стоката, се упражняват от Продавача. Ако обаче, във връзка с обхвата на правата от отговорността за недостатъци, е посочено друго лице за ремонта, което се намира в помещенията на Продавача или в по-близко за Купувача място, Купувачът упражнява правото на ремонт с лицето, което е определено да извърши ремонта. С изключение на случаите, когато друго лице е определено да извърши ремонта съгласно предходното изречение, Продавачът е длъжен да приеме рекламация във всеки обект, в който може да бъде приета рекламация по отношение на асортимента от продавани продукти или предоставяни услуги, или в своето седалище или място на дейност. Продавачът следва да издаде писмен документ на Купувача, потвърждаващ датата, на която Купувачът е упражнил правото си, съдържанието на рекламацията и начина на разглеждане на рекламацията, поискана от Купувача, и освен това, потвърждение на датата и начина на разглеждане на рекламацията, включително потвърждение на ремонта и продължителността на ремонта, или писмена обосновка за отхвърляне на рекламацията. Задължението се отнася и за други лица, определени от Продавача да извършат ремонта.

    2. Правата от отговорност за дефектна стока могат да бъдат упражнени от Купувача:

    2.1. на място в: Бонами – отдел рекламации, ECONT/PACKETA (COLETARIA.RO) ID: 98887276 Office ECONT RUSE DRUZHBA RUSE 7000, bul. Vasil Levski 4
    2.2. по телефон на номер: +35924928351
    2.3. по и-мейл: obslujvanenaklienti@bonami.bg

    3. Купувачът е длъжен без неоправдано забавяне да упражни правата си при дефект (да направи рекламация на дадена стока) при Продавача съгласно предходния параграф. Ако това е възможно и освен ако Купувачът не срещне значителни затруднения, при предявяване на рекламацията Купувачът е длъжен да върне стоката на Продавача, директно на мястото на предявяване на рекламацията или като я изпрати на следния адрес: Бонами – отдел рекламации, ECONT/PACKETA (COLETARIA.RO) ID: 98887276 Office ECONT RUSE DRUZHBA RUSE 7000, bul. Vasil Levski 4

    4. Купувачът трябва да представи касовата бележка или гаранционната карта, в зависимост от случая, или да документира по друг начин, че продуктът е продаден от Продавача, при когото е направена рекламацията на продукта, и че гаранционният срок все още не е изтекъл. Срокът за разглеждане на рекламацията започва да тече от момента на подаване на рекламацията.

    5. Клиентът е длъжен да идентифицира претендирания дефект и размера му, като представи повредения артикул или изпрати снимки, от които повредата се вижда ясно. Без да се идентифицира претендираният дефект и неговият размер, не може да се започне процедура по рекламация.

    6. При предявяване на рекламацията Купувачът посочва номера на поръчката, името и фамилията си, данните за контакт (телефон, електронна поща), наименованието на стоката, датата на поръчване/закупуване на стоката и датата на получаване на стоката, описание на дефекта или евентуално снимки на предявения дефект, както и изискване относно начина на разглеждане на рекламацията и представя данъчния документ за закупената стока.

    7. Купувачът е длъжен да опакова стоката, предмет на рекламация, в оригиналната опаковка или в собствена опаковка, така че да предотврати повреждането й - например мебелите трябва да бъдат опаковани в здрава картонен кашон. Купувачът може да използва инструкциите за опаковане на стоката, достъпни на уебсайта на Продавача. За да бъде опакована стоката, предмет на рекламация, тя трябва да бъде чиста и в пълна окомплектовка. Изпращането на силно зацапана и опасна стока може да доведе до отхвърляне на рекламацията. В този случай Продавачът трябва да върне стоката на адреса на Купувача. Купувачът няма право на обезщетение за транспортните разходи.

    8. В зависимост от характера на заявения дефект и метода за разглеждане на рекламацията, стоката трябва да бъде доставена, включително с всички части и принадлежности. Моля, изпратете стоката, предмет на рекламация, на този адрес: Бонами - отдел рекламации, ECONT/PACKETA (COLETARIA.RO) ID: 98887276 Office ECONT RUSE DRUZHBA RUSE 7000, bul. Vasil Levski 4. 9. 9. Не изпращайте стоката, предмет на рекламация, с наложен платеж, тъй като такива пратки се връщат обратно на подателя и рекламацията може да се удължи ненужно.

    V. Разглеждане на рекламацията

    Продавачът или упълномощен от него служител се произнася по рекламацията незабавно или в рамките на три (3) работни дни при сложни случаи. В този срок не се включва разумният срок, необходим за професионална оценка на дефекта в зависимост от вида на продукта. Рекламацията, включително отстраняването на дефект, трябва да бъде разгледана без неоправдано забавяне, но най-късно в рамките на 30 дни от датата на предявяване на рекламацията, освен ако Продавачът и Купувачът не се договорят за по-дълъг срок. Изтичането на този срок без резултат се счита за съществено нарушение на Договора. Денят, следващ датата, на която Купувачът ефективно е упражнил правото си на рекламация, е първият ден от 30-дневния срок. Ако краят му настъпи в събота, неделя или неработен ден, срокът изтича на следващия работен ден. Продавачът следва да информира Купувача за разглеждането на рекламацията. Условието за изтичането на тези срокове, обаче, е потребителят да е предоставил на Продавача необходимото съдействие и помощ, за да може рекламацията да бъде разгледана, т.е. по-специално да е позволил на Продавача да прегледа продукта, предмет на рекламацията.

    1. Гаранционният срок се удължава с периода от предявяването на рекламацията до разглеждането на рекламацията или до момента, в който Купувачът е бил длъжен да приеме стоката след ремонт. В случай на замяна на стока или част от нея Продавачът носи отговорност, както ако е закупена нова стока или част от нея.

    2. Ако данните или информацията, посочени в рекламацията, трябва да бъдат променени, Продавачът кани Купувача да промени данните както е необходимо. Този срок не се включва в срока за разглеждане на рекламацията.

    3. В случай че рекламацията е основателна, Купувачът има право на възстановяване на разумните разходи, направени при упражняване на правата му.

    4. Купувачът има право на възстановяване на разходите за доставка на стоката, ако рекламацията е призната за основателна.

    5. Ако Купувачът е избрал начин, различен от най-евтиния възможен начин за стандартно връщане на стока, предложен от Продавача, Продавачът възстановява разходите, които съответстват само на най-евтиния начин на доставка.

    6. Отговорът на получената рекламация се изпраща на адреса, посочен от Купувача в рекламацията, както и на електронния адрес, посочен в рекламацията, а в останалите случаи - на електронния адрес на Купувача, посочен в потребителския интерфейс или в поръчката за покупка.

    VI. Отказ от Договора за покупко-продажба

    1. Разпоредбите на настоящата параграф VI се прилагат в случаите, когато Договорът се сключва с Продавача от Купувач, който е потребител. Съгласно закона и Общите условия на Bonami.cz под потребител се разбира купувач, който отговаря на параметрите на определението за потребител съгласно параграф 13 от Допълнителните разпоредби от Закона за защита на потребителите, т.е. всяко физическо лице, което придобива стоки или ползва услуги, които не са предназначени за извършване на търговска или професионална дейност, и всяко физическо лице, което като страна по договор по Закона за защита на потребителите действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.

    2. За стоките с фабрични дефекти (качество II) и стоките с качество III се прилага само законоустановеният 14-дневен срок за отказ от Договора по отношение на продажбите, извършени чрез електронния магазин или чрез маркетплейс.

    3. Съветите по отношение на законоустановеното право на отказ от Договора и формулярът за отказ са част от Общите условия (приложение към Общите условия) и са достъпни тук.

    4. В 14-дневен срок Купувачът-потребител има право да се откаже от Договора за покупко-продажба, без да посочва причина. Срокът се брои от приемането на стоката, а ако предмет на Договора е доставка на няколко вида или части от стока, срокът започва да тече от датата на приемане на последната доставка на стока.

    5. Купувачът-потребител потвърждава, че съгласно чл. 57 от Закона за защита на потребителите отказът от Договора за покупко-продажба не се прилага, в следните случаи:

    5.1. доставка на стока, съобразена с искането на Купувача;
    5.2. доставка на бързо разваляща се стока;
    5.3. стока, която е била необратимо смесена с друга стока след доставката;
    5.4. доставка на стоки в затворена опаковка, която Купувачът- потребител е извадил от опаковката и която не може да бъде върната поради хигиенни причини; и
    5.5. доставка на звукозапис или видеозапис или запечатан компютърен софтуер, ако оригиналната им опаковка е нарушена.

    6. Купувачът-потребител е длъжен да уведоми Продавача за изискването за отказ от Договора за покупко-продажба с едностранен правен акт (например с писмо, изпратено по поща, по факс, по електронна поща или лично, когато е приложимо). Формулярът за рекламация/отказ от договор/връщане на стока, който може да бъде изтеглен от уебсайта на Продавача и който е поместен в края на този документ или който може да бъде изпратен по електронна поща при поискване, винаги може да бъде приложен. Купувачът-потребител може, също така, да изпрати уведомление за отказ от Договора за покупко-продажба на и-мейл адреса на Продавача на адрес: obslujvanenaklienti@bonami.bg.

    7. Срокът за отказ от Договора за покупко-продажба в рамките на законоустановения 14-дневен срок е спазен, при условие че отказът от Договора за покупко-продажба е изпратен преди изтичането на съответния срок на адреса на Продавача. Купувачът може, също така, да изпрати отказа си от Договора за покупко-продажба на електронния адрес на Продавача на адрес: obslujvanenaklienti@bonami.bg.

    8. Купувачът-потребител е длъжен да изпрати стоката обратно, без неоправдано забавяне, не по-късно от 14 дни от датата, на която е настъпил отказът от Договора за покупко-продажба. Срокът се счита за спазен, ако Купувачът изпрати стоката обратно преди изтичането на 14 дни.

    9. Ако Купувачът-потребител се откаже от Договора за покупко-продажба, Продавачът възстановява всички плащания, получени от него, включително разходите за доставка (с изключение на допълнителните разходи, възникнали в резултат на избрания от Купувача начин на доставка, който е различен от най-евтиния начин на стандартна доставка, предлаган от Продавача) на Купувача-потребител без неоправдано забавяне, не по-късно от 14 дни от датата, на която стоката/продуктите са върнати на Продавача и приети от последния

    10. Продавачът възстановява плащанията, като използва същото платежно средство, което Купувачът-потребител е използвал за осъществяване на първоначалната сделка, освен ако Продавачът и Купувачът не се договорят за друго. Освен това, Продавачът има право да върне всяка сума, платена от Купувача-потребител, още при връщането на стоката от Купувача или по друг начин, при условие че Купувачът е съгласен с това и ако Купувачът-потребител не понесе допълнителни разходи. При плащания в брой купувачът се съгласява, че финансовата сума ще му бъде възстановена чрез банков превод по банковата му сметка, посочена във формуляра за връщане.

    11. Преките разходи, свързани с връщането на стоката, се поемат от Купувача-потребител. Продавачът не възстановява тези разходи на Купувача, дори и при просрочени задължения.

    12. Продавачът няма задължение да възстановява каквито и да било суми, приети от Купувача-потребител поради отказ от Договора за покупко-продажба, преди по-ранното от следните събития: Купувачът върне стоката обратно или докаже на Продавача, че е изпратил стоката на Продавача. Продавачът връща сумата без неоправдано забавяне, не по-късно от 14 дни от доставката на стоката на неговия адрес.

    13. Ако Продавачът предостави отстъпка за стоката поради компенсиране на нейното качество преди отказ от Договора, тази сума се приспада при последващ отказ от Договора за покупко-продажба и сумата, намалена с предоставената отстъпка, се възстановява на Купувача-потребител.

    14. Съгласно закона за защита на потребителите, Купувачът-потребител носи отговорност само за намаляване на стойността на стоката в резултат на боравене със стоката по начин, различен от този за установяване на характера и свойствата на стоката, включително нейната изправност.
    14.1 Продавачът си запазва правото да намали възстановяването на покупната цена съгласно параграф VI чл.6 от настоящия документ в рамките на удължения срок за отказ от Договора за покупко-продажба.

    15. Купувачът-потребител се съгласява, че при плащания в брой възстановяването на сумата се извършва чрез банков превод по банковата му сметка, посочена в уведомлението за отказ от Договора.

    16. Електронните подаръчни ваучери с автоматично генериран уникален код, които не се доставят на материален носител, представляват електронно съдържание, доставено преди изтичането на срока за отказ от Договора. Ето защо е невъзможно да се откажете от Договора за покупко-продажба и да поискате възстановяване на суми след получаване на генерирания код по електронен път.

    17. Ако на Купувача е предоставена безвъзмездно друга стока („Подарък“) заедно със стоката предмет на Договора, договорът за дарение между Продавача и Купувача относно Подаръка се сключва под прекратително условие, предвиждащо, че ако Купувачът се откаже от Договора за покупко-продажба, договорът за дарение по отношение на този Подарък престава да действа и Купувачът е длъжен да върне на Продавача Подаръка, предоставен му заедно със стоката.

    VII. Връщане на стока в рамките на 365-дневния период

    1. Купувачът-потребител/търговец може, също така, да върне стоката в рамките на 365 дни или 45 дни, в зависимост от случая, съгласно параграф VI, чл.6. Възможността за отказ от Договора в рамките на 14 дни, без да се посочва причина, съгласно параграф VI чл.3, обаче не се прилага за Купувача-търговец. Във връзка с оттеглянето в рамките на 365 дни или 45 дни, в зависимост от случая, посочените по-долу разпоредби се прилагат съответно за купувачите-търговци.

    2. Купувачът-потребител, както и Купувачът-търговец имат право да върнат стоката, без да посочват причина, в срок от 365 дни, считано от датата, следваща датата, на която Купувачът-потребител/ Купувачът-търговец или посочено от него трето лице е приело стоката; това не се отнася за стоките, посочени в чл. 2.1 и чл. 2.2 по-долу.

    2.1. В случай на лекарствени продукти и/или козметика, отказът е възможен само в рамките на законоустановения срок, който е 14 дни.
    2.2. При продажбата на отделни матраци връщането на стоката е възможно в рамките на 45 дни.
    2.3. При продажбата на кухненски блокове (готови за сглобяване кухненски модули) отказът е възможен само в рамките на законоустановения срок, който е 14 дни.
    2.4. За други стоки срокът за връщане на стоката е 365 дни, освен ако не е предвидено друго в настоящата Политика за рекламации.

    3. В случай на връщане на стока след изтичане на 14-дневния срок от покупката съгласно параграф VI, сумата се връща на Купувача-потребител/Купувача-търговец под формата на кредити, съответстващи на стойността на върнатата стока, по сметката на Купувача-потребител/Купувача-търговец, посочена към клиентския профил, създаден при Продавача, като стойността може да бъде използвана за следваща покупка. По преценка на Продавача сума може да бъде върната на Купувача-потребител/търговец чрез банков превод по банковата сметка, посочена във формуляра за рекламация/ отказ от договора/връщане на стока. Условията за връщане на стоки след изтичане на законоустановения срок се уреждат от условията, определени по-долу.

    3.1 Удръжките от стойността на стоките (които се използват само при отказ от Договора за покупко-продажба след изтичане на 14-дневния законоустановен срок) са, както следва:
    3.1.1 Освен ако стоката не е върната в оригиналния си опаковъчен материал, възстановената сума на Купувача-потребител/Купувача-търговец се намалява с 15% от покупната цена.
    3.1.2 Ако стоката бъде върната след изтичане на законоустановения 14-дневен срок, Продавачът има право да намали възстановената сума с 5% за всеки започнат месец, през който Купувачът-потребител/търговец е използвал стоката.
    3.1.3 Ако върнатата стока е зацапана, захабена, повредена или унищожена, Продавачът има право да върне тази стока на Купувача, без да има право на възстановяване на покупната цена за придобиване на стоката.
    3.2 Горепосочените удръжки се прилагат винаги за конкретната стока и могат да бъдат сумирани.
    3.3 Горепосочените удръжки не се прилагат при законоустановен отказ от Договора в рамките на 14 дни след приемането на стоката.

    4. При връщане на стока след изтичане на законоустановения 14-дневен срок от датата на покупката Купувачът-потребител/ Купувачът-търговец е длъжен да приложи попълнения формуляр за рекламация/отказ от договор/връщане на стока.

    5. Продавачът си запазва правото да намали върнатата покупна цена съгласно параграф VII. чл3 като част от удължения период на връщане.

    6. Срокът за връщане на стока е спазен, при условие че формулярът за рекламация/отказ от договор/връщане на стока е изпратен преди изтичането на съответния срок на адреса на Продавача. Купувачът може също така да изпрати формуляр за рекламация /отказ от договор /връщане на стока на електронния адрес на Продавача на адрес: obslujvanenaklienti@bonami.bg.

    7. Купувачът-потребител/търговец е длъжен да изпрати стоката обратно без неоправдано забавяне, не по-късно от 14 дни от датата на уведомлението за връщане на стоката. Срокът се счита за спазен, ако Купувачът изпрати обратно стоката преди изтичането на 14 дни.

    8. Ако Купувачът-потребител/търговец върне стоката, Продавачът ще възстанови всички плащания, получени от Продавача, включително разходите за доставка (с изключение на допълнителните разходи, възникнали в резултат на избрания от Купувача начин на доставка, който е различен от най-евтиния начин на стандартна доставка, предлаган от Продавача) на Купувача-потребител без неоправдано забавяне, не по-късно от 30 дни от датата, на която Продавачът е получил стоката. Преките разходи, свързани с връщането на стоката, се поемат от Купувача-потребител. Продавачът не възстановява тези разходи на Купувача, дори и при просрочени задължения.

    9. Продавачът не е длъжен да възстановява каквито и да било суми, приети от Купувача-потребител поради връщане на стока, преди Купувачът да върне стоката или да докаже, че е изпратил стоката на Продавача, което от двете събития настъпи по-рано.

    10. Ако Продавачът предостави отстъпка за стоката в резултат на компенсация на нейното качество, преди Купувачът да върне стоката, тази сума се приспада при последващо връщане на стоката от Купувача и сумата, намалена с предоставената отстъпка, се възстановява на Купувача-потребител.

    11. Електронните ваучери с автоматично генериран уникален код, които не се доставят на материален носител, представляват електронно съдържание, доставено преди изтичането на срока за връщане на стоката. Ето защо е невъзможно да се върне стоката и да се поиска възстановяване на суми след получаване на генерирания код по електронен път.

    12. Ако на Купувача е предоставен безвъзмездно друга стока („Подарък“) заедно със стоката предмет на Договора, договорът за дарение между Продавача и Купувача относно Подаръка се сключва под прекратително условие, предвиждащо, че ако Купувачът се откаже от Договора, договорът за дарение по отношение на този Подарък престава да действа и Купувачът е длъжен да върне на Продавача подаръка, предоставен му заедно със стоката.

    За допълнителна полезна информация, свързана с рекламации, вижте уебсайта на Продавача.

    Настоящата Политика за рекламации влиза в сила на 01.11.2023 г. Промени в Политиката за рекламации са възможни.



    изтеглете формуляра за рекламация